هنر روابط عمومی

روابط عمومی یا همه چیز برای بهتر بودن

هنر روابط عمومی

روابط عمومی یا همه چیز برای بهتر بودن

روابط عمومی یا همه چیز برای بهتر بودن 1

روابط عمومی چیست؟

شاید این سؤال بیش از اندازه کلیشه‌ای به نظر برسد. امّا عجله نکنید و این سلسله مطالب را تا آخر بخوانید آن وقت خواهید فهمید که هنوز جا دارد که بارها و بارها این سؤال را از خود بپرسیم که راستی روابط عمومی یعنی چه؟

اغراق نیست اگر بگوییم دلیل اصلی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته روابط عمومی است. امّا چگونه؟ عجله نکنید اول بهتر است اهمیت این موضوع و فایده‌ی روابط عمومی قوی برای شخص شما دارد را بفهمید.

حتماً تا به حال موقعیتهایی برایتان پیش آمده است که در آن خواسته‌اید نظرات دیگران را در مورد خودتان بدانید. اگر این کار را نکرده‌اید همین الان می‌توانید به راحتی آن را انجام دهید.

کافی است که با هر وسیله‌ای که می‌توانید با دوستانتان تماس بگیرید (ترجیحاً به وسیله‌ی پیامک!) و از آنها بخواهید شخصیت شما را در یک یا دو کلمه توصیف کنند. اگر دوستان زیادی ندارید که این کار را انجام دهند، متأسفانه باید قبول کنید که روابط عمومیتان بسیار ضعیف است. امّا جای نگرانی نیست شما هم می‌توانید دوستانی داشته باشید، کافی است کمی در گزینش‌هایتان ساده‌انگارانه تر برخورد کنید.

خوب حالا تمام صفات جمع‌آوری شده را در دو دسته مثبت و منفی دسته بندی کنید نتیجه دقیقاً حقیقت وجود شما نیست امّا بسیار به آن نزدیک است.

نه! هنوز تمام نشده. این بخش کوچکی از کار بود، اقدامات اصلی از اینجا به بعد شروع می‌شود. سعی کنید در مورد نقاط ضعف شخصیتتان بیشتر فکر کرده و آنها را تقویت کنید.

امّا اگر قضاوت دوستان را در مورد خودتان غیر منصفانه می‌دانید باز هم ایراد از ضعف روابط عمومی است. سعی کنید از خودتان دفاع کنید و بهتر خود را بشناسانید.

امّا مواظب باشید در این کار افراط نکنید. شاید شما اشتباه می‌کنید.

مبارک است. به سلامتی شما اولین قدم را در داشتن یک روابط عمومی مثبت و موثر برداشتید.

نظر سنجی یکی از ابزارهای شناخت جامعه و برنامه ریزی در جهت خواست اجتماعی و نهایتاً جلب همکاری مخاطبان سازمان است. این روش اگر علمی انجام شود می‌تواند نتایجی حاصل کند که کاملاً مطابق با واقع و قابل استفاده در برنامه ریزیها است.

اگر مدیریت سازمان یا مجموعه‌ای هر چند کوچک را بر عهده دارید و تاکنون نخواسته‌اید نظرات کارکنان یا مخاطبانتان را جویا شوید و آنها را مد نظر قرار دهید مطمئن باشید « هیچ چیزی از مدیریت نمی‌دانید».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد