هنر روابط عمومی

روابط عمومی یا همه چیز برای بهتر بودن

هنر روابط عمومی

روابط عمومی یا همه چیز برای بهتر بودن

۱۲ نکته کوتاه در مورد خبر

1.  در ارائه خبر accuracy( دقت)اهمیت ویژه ای دارد .

2. و در باره هر خبر سوالات معروف ذیل قابل ذکر هستند : چه ؟     چرا ؟     چگونه ؟   کِی ؟    کجا ؟     چه کسی ؟

3. خبری که سه ویژگی « جدید ، درستی و جذابیت » را نداشته باشد باید تصحیح شود .

4. در خصوص اخبار تلویزیونی اولین و مهمترین مطلب تصویر است و دومین موضوع : کلمات . 75 % از اطلاعاتی که روزانه کسب مبکنیم از راه دیدن و 25% از راه شنیدن است .

5. پس باید گفت : تصاویر از کلمات مهمتر هستند .

6. انواع تلویزیونها : 1. تلویزیونهای دولتی   2. تلویزیونهای عمومی  3. تلویزیونهای مستقل

7. خبر در واقع ویترین تلویزیون است .

8. مهمترین زمان گیرایی خبر : peak time که بسته به فرهنگ های مختلف متفاوت است .مثلاً در انگلستان مردم بین ساعات 8 تا 10 شب آماده شنیدن خبر ها و دیدن برنامه های جذاب هستند .

9. یکی از عومل در بالا رفتن کیفیت برنامه های تلویزیونی مجری است ـ در برخی کشورها مانند روسیه از روشهای عجیبی مانند مجریهای خانم با وضع خاص آرایشی استفاده می شود .ـ در انگلیس مجریها در واقع بازیگر نیستند بلکه خود نیز ژورنالیست هستند و الزاماً نباید زیبا باشند .

10.   در اخبار، خوب است اخبار جدی را با خبری سرگرم کننده پایان داد . بخصوص در آخر شب .

11.   روشهای جذب مشتری : 1. بازاریابی  2. شناخت نیازهای مخاطبان و عرضه محصولات بر اساس نیازهای شناخته شده .

12.  ساده و کوتاه بنویسید . قبلا مجبور بودیم به طور رسمی بنویسیم ولی اکنون زبان محاوره ای و حتی زبان کوچه و خیابانی رایج شده است.

و سرانجام اینکه به قول چرچیل :

 truth has the most casualties in the war !    

حقیقت بیشتر از جنگ تلفات دارد !!!

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد