-
با رسانه مهربان باشید
چهارشنبه 19 دیماه سال 1386 12:36
رسانهها و دفاتر روابط عمومی در ادارات و سازمانهای مختلف دولتی و غیر دولتی دو بال قوی برای ارتباط با مردم و تاثیرگذاری بر آنها هستند مادامی که این دو بال با هم بودند و با هم همکاری داشتند فرایند انتقال اطلاعات و برقراری ارتباط به خوبی انجام میشود (البته به تناسب قدرت این دو بال) اما بعضی وقتها عواملی موجب میگردند...
-
گزارشی از اولین هماندیشی اعضاء انجمن روابط عمومی استان لرستان
یکشنبه 25 آذرماه سال 1386 21:21
اولین گردهمایی اعضاء انجمن روابط عمومی استان لرستان در سالن اجتماعات سازمان امور اقتصادی و دارایی این استان برگزار گردید. در این همایش که جمعی از فعالان حوزه روابط عمومی در آن حضور داشتند ابتداء جناب آقای نجفی از اساتید دانشگاه و مدیر عامل انجمن روابط عمومی لرستان ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در همایش اظهار امیدواری...
-
قانون مطبوعات جمهوری اسلامی ایران
یکشنبه 25 آذرماه سال 1386 19:57
مصوب اسفند 1364 «ن» والقلم و مایسطرون...سوگند به قلم و آنچه می نویسند. «قرآن کریم» نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزادند، مگر آنکه مخل به مبانی اسلام یا حقوق عمومی باشند. تفضیل آن را قانون معین می کند. « قانون اساسی اصل 24 » فصل اول: تعریف مطبوعات ماده 1: مطبوعات دراین قانون عبارتند از نشریا تی که بطور منظم با نام...
-
تیتر و انواع آن
جمعه 16 آذرماه سال 1386 22:58
ویژگی های تیتر : تیتر هدایت کننده خواننده به خبر است و چون خوانندگان همواره با نگاهی کوتاه به مطالب رسانه موضوع مورد علاقه خود را بر میگزینند، تیترنویسی کار ظریفی به شمار میرود . تیتر باید روشن بوده و ابهام نداشته باشد . خواننده با خواندن تیتر بلافاصله متوجه خبر شود . سوالی نباشد . با فعل منفی پایان نگیرد.(به جای...
-
روابط عمومی یا همه چیز برای بهتر بودن ۲
جمعه 16 آذرماه سال 1386 22:44
چند نکتهی مؤثر در بهتر شدن روابط عمومی فرد یا سازمان. فعال بوده و مرتباً به دنبال تغییر در زندگی روتین و تکراری خود و اطرافیانتان باشید. بر خلاف نظر عدهای این کارها اصلاً قرتی بازی نیست. اگر فکر میکنید در نظر دیگران جذاب نیستید یا اینکه مقبولیتتان پایین است لازم نیست در ظاهر یا رفتار ظاهریتان تغییری کاذب به وجود...
-
نکاتی در بارهی تابلوهای تبلیغاتی
جمعه 16 آذرماه سال 1386 22:08
امروزه تابلوهای تبلیغاتی درانواع مختلف نقش بسیار بزرگی در تبلیغات را بر عهده دارند. در این میان استفاده از گرافیک به عنوان علمی تأثیرگذار و هنری همه فهم میتواند در این راه بسیار مؤثر واقع شود. اما تابلوهای تبلیغاتی چگونه این مهم را انجام میدهند و چگونه میتوانند در ظرف چند ثانیه توجه مخاطب را به خود جلب، محصول را...
-
۱۲ نکته کوتاه در مورد خبر
پنجشنبه 15 آذرماه سال 1386 13:48
1. در ارائه خبر accuracy ( دقت) اهمیت ویژه ای دارد . 2. و در باره هر خبر سوالات معروف ذیل قابل ذکر هستند : چه ؟ چرا ؟ چگونه ؟ کِی ؟ کجا ؟ چه کسی ؟ 3. خبری که سه ویژگی « جدید ، درستی و جذابیت » را نداشته باشد باید تصحیح شود . 4. در خصوص اخبار تلویزیونی اولین و مهمترین مطلب تصویر است و دومین موضوع : کلمات . 75 % از...
-
روابط عمومی یا همه چیز برای بهتر بودن 1
چهارشنبه 14 آذرماه سال 1386 19:50
روابط عمومی چیست؟ شاید این سؤال بیش از اندازه کلیشهای به نظر برسد. امّا عجله نکنید و این سلسله مطالب را تا آخر بخوانید آن وقت خواهید فهمید که هنوز جا دارد که بارها و بارها این سؤال را از خود بپرسیم که راستی روابط عمومی یعنی چه؟ اغراق نیست اگر بگوییم دلیل اصلی پیشرفت در کشورهای توسعه یافته روابط عمومی است. امّا چگونه؟...
-
روابط عمومی یا همه چیز برای بهتر بودن
سهشنبه 13 آذرماه سال 1386 23:04
از زمانی که ای وی لی روابط عمومی را بنیان گذارد تا به امروز مدت زمان زیادی نمیگذرد اما در همین مدت کم کمتر کسی پیدا میشود که با وجود داشتن حداقل اطلاع از اهمیت ارتباطات و افکار عمومی در کارایی این پدیده شک کند. در این وبلاگ سعی خواهم کرد تا به صورت کاربردی در این خصوص مطالبی را به زبان ساده جهت استفاده عموم و بخصوص...